Tryb solo w grze „Century: Korzenny Szlak”
Fanowski wariant solo do „Century: Korzennego Szlaku” jest już na BoardGameGeeku dość długo. Postanowiłem mu się w końcu bliżej przyjrzeć i potestować. Autorem trybu jednoosobowego jest Rosjanin Igor Larczenko. Trzeba przyznać, że całkiem nieźle to wymyślił. Polecam spróbować! Zasady wariantu przetłumaczyłem też na język polski. Może niektórym ułatwi to sięgnięcie po ten tryb rozgrywki. Link do pobrania PDF-a znajdziecie na końcu tekstu.
Doświadczonym graczom pomysł Igora Larczenki być może wyda się zbyt łatwy do wygrania czy też zbyt losowy. Jednak na pewno jest to dobry sposób do zapoznania się z mechaniką gry. Głównie mam tu na myśli akcje, które gracze wykonują podczas rozgrywki, bo te nie ulegają zmianie w rozgrywce solowej. Tryb ten może więc przypaść do gustu nowym graczom, poznającym dopiero grę i zależności między kartami, związane z wymianą przypraw.
Dodatkowe akcesorium do gry w pojedynkę
Do gry solo przyda się coś do losowania kosteczek przypraw. Najlepszy będzie zapewne materiałowy woreczek. Może macie już taki, z jakiejś innej gry. Jeśli nie, to w niektórych sklepach z planszówkami takie akcesorium można nabyć za kilka złotych.
Co się zmienia w trybie solo?
W grze solo nie biorą udziału monety, a zamiast rzędu kart bogactwa mamy piramidę kart, podobną do tej w „7-cudach: pojedynku”. Początkowo będziemy więc walczyć z wirtualnym graczem o jedną, konkretną odkrytą kartę, do zgarnięcia której trzeba jak najszybciej pozyskać odpowiednie przyprawy. Dopiero później delikatnie zwiększa się swoboda w dobieraniu kolorów przypraw (kosteczek), ale i tak maksymalnie dostępne mogą być jednocześnie 4 odkryte karty, a nie 5, jak w klasycznej rozgrywce.
Wirtualny przeciwnik za każdym razem, kiedy już musi wykonać takie działanie, losuje jedną kostkę przypraw. Czasem to może spowodować, że dobierając kostki nic nie będzie pasowało mu, by pozyskać kartę bogactwa. Czasem wylosowane już kostki będzie musiał poświęcić na odrzucenie skrajnej lewej karty kupieckiej, a więc jego pula może się zmniejszyć o kilka kostek, tak skrzętnie zbieranych przez kilka tur z rzędu.
PDF do pobrania
W moich rozgrywkach wirtualny gracz był w stanie zdobyć najczęściej 4 z 10 kart bogactwa, i to nie koniecznie tych najwyżej punktowanych. Zatem zwykle przegrywał dość znacznie. Być może jego szanse można by zwiększyć poprzez losowanie więcej niż jednej kostki przypraw z woreczka (przynajmniej, co którąś turę).
Jeśli spodobał Wam się tryb solo do „Century”, warto śledzić na BGG wątek, który go dotyczy, ponieważ forumowicze proponują tam swoje modyfikacje, które sami możecie wprowadzić do swoich rozgrywek i przetestować jak działają.
Plik PDF z polskim tłumaczeniem zasad trybu solo Igora Larczenki znajdziecie: TUTAJ.
Link do zasad nie działa;(
Wielkie dzięki za info! Okazuje się, że pliczek nie wrzucił się poprawnie na serwer. Już powinno być OK!